دوشنبه 07 آبان 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/08/07 - 18:54
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

در سومین روز از هفته پدافند غیر عامل

برگزاری نشست «امنیت غذایی و پدافند غیر عامل» در دانشکده بهداشت

در این رویداد، دکتر نبی شریعتی‌ فر، استاد تمام ایمنی و بهداشت مواد غذایی، سخنرانی‌ای با عنوان «امنیت غذایی: تهدیدات سلامت، ضرورت توجه به پدافند غیرعامل و راهکارها» ارائه داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده بهداشت،در سومین روز از هفته پدافند غیرعامل، نشستی با محوریت امنیت غذایی و پدافند غیرعامل در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد. در این نشست، دکتر نبی شریعتی‌فر، استاد تمام ایمنی و بهداشت مواد غذایی، در سخنرانی‌ای با عنوان «امنیت غذایی: تهدیدات سلامت، ضرورت توجه به پدافند غیرعامل و راهکارها»، به بررسی نقش پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدات امنیت غذایی پرداختند.

ایشان با اشاره به گزارش سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (FAO)، تأکید کردند که امنیت غذایی تنها محدود به تولید و دسترسی به غذا نیست، بلکه باید از طریق پدافند غیرعامل، عوامل تأثیرگذار بر این حوزه را شناسایی و مدیریت کرد. در این گزارش، تهدیداتی همچون تغییرات اقلیمی، بحران‌های اقتصادی، بلایای طبیعی و شیوع بیماری‌ها (مانند پاندمی کرونا) به عنوان عوامل تشدیدکننده ناامنی غذایی در جهان مطرح شده است. جنگ‌ها - از جمله جنگ روسیه و اوکراین - به‌طور مستقیم و غیرمستقیم زیرساخت‌ها و منابع غذایی را تحت تأثیر قرار داده و ناامنی غذایی را افزایش داده‌اند.

دکتر شریعتی‌فر بر اهمیت تقویت پدافند غیرعامل در مواجهه با کاهش درآمدها، محدودیت دسترسی به بازارها و مشکلات تولید مواد غذایی به دلیل تخریب زیرساخت‌ها تأکید کردند. ایشان راهکارهای FAO مانند افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، بهبود زیرساخت‌ها، ارتقاء فناوری و ارائه کمک‌های غذایی و سیستم‌های ایمنی اجتماعی را به عنوان راهکارهایی در راستای تقویت پدافند غیرعامل معرفی کردند که می‌تواند به تاب‌آوری بیشتر جامعه در برابر تهدیدات امنیت غذایی کمک کند.

  • گروه خبری : گروه سلامت در حوادث و بلایا,اعضای هیئت علمی
  • کد خبر : 282561
مریم قرنلی
تهیه کننده:

مریم قرنلی

تصاویر

تنظیمات پس زمینه